Pro-Mahasiswa UM akhirnya menang!


Gambar: Kredit kepada M.star

Gelodak politik kampus sentiasa menjadi perhatian hamba, sejak di bangku sekolah. Lewat beberapa tahun ini, Univerisiti Malaya hamba kira antara yang paling menonjol dalam memperjuangkan hak pelajar untuk berpolitik secara matang. Setelah kes aduan polis terhadap ketidaktelusan suruhanjaya pilihanraya kampus tahun lalu, serta kes sensitif melibatkan kepala babi yang diletakkan di Masjid API, UM; hari ini kenangan manis tercipta untuk blok Pro-Mahasiswa kerana berjaya mengungguli pemilu kampus tahun ini. Kemenangan ini mengakibatkan blok Pro-Aspirasi tewas biarpun dengan majoriti tipis. Drama pilihanraya kampus UM amat menarik setelah kedua-dua pihak gagal memperolehkan majoriti yang cukup untuk membina kabinet. Alhamdulillah, setelah kali terakhir 5 tahun lalu, kali ini kemenangan berpihak kepada Pro-Mahasiswa.

Yang hamba suka, Pro-M menang di fakulti Pengajian Melayu, dan juga Pengajian Islam. Pro-Aspirasi nampak gaya gigit jarilah, lebih-lebih lagi sejak insiden kepala babi.

Insya-Allah hamba cuba mendapatkan bantuan daripada rakan-rakan untuk menemubual Pengerusi Pro-M, Saudara Norazali Zainuddin ataupun salah seorang calon umum, mungkin Saudara Mohd Hafiz Ilyas atau Mohd Ridzuan Mohd. Analisanya akan hamba sudahkan sedikit waktu lagi.

Banyak drama kalau nak tahu.



Untuk maklumat yang lebih lawatilah Pro Mahasiswa

Syabas, dan jalankan amanah dengan jujur dan bertanggungjawab.

Pasal Babi?

Hamba tampal gambarajah ini, kalau kabur - maaflah ya.


Gambarajah kredit kepada Zainulfaqar. Kalau nak tengok gambar besar sikit, klik je.

1 ulasan:

scOotBerry berkata...

nape smpai mcm tu skali deOrg ni..dahsyat nye.letak kepala khinzir dlm surau plak tuh..ape la..

penggemar