Kekasih Sedih

Kekasihku merengek,
Kekasihku merintih,
Kekasihku menangis,
Pada petang khamis yang sepi
Aku tergugah bimbang,
Kehilangannya

Kekasihku menjerit,
Bahawa aku tak pernah memikirkan tentang dirinya,
Kekasihku tak bercanda,
Meninggalkan layar hitam untuk ku fahami,
Maksud dan hakikat
Takdir dan kehidupan

Jangan pergi dulu kekasihku,
Aku belum puas,
Bersentuh- sentuhan,
Saling berpandangan,
Saling bercanda,
Bercumbu rayu,
Malah menangis sendiri di hadapmu

Kekasihku menjerit lagi,
Dan lagi,
Menyedarkan aku betapa
Dia tak mampu bertahan,
Panas yang sekian lama mencengkam
Haba yang menyirap segenap kapilari,
Bagai mahu memuntahkan dendam

Kerana aku tak pernah cuba memahaminya,
Kerana aku hanya mempergunakannya,
Kerana aku tak betah melayani kemahuannya,

Aku memang manusia bodoh,
Tak reti menjaga hati dan perasaan,
Dia yang selama ini berjasa,
Dia yang selama ini setia

Aku memang manusia selenge,
Tak reti mengawal dan mengurus,
Benda yang selama ini patut berjasa,
Benda yang selama ini aku gigih usahakan,

Aku kerunsingan,
Kerana kekasihku mohon diri,
Mohon agar aku menyelamatkan,
Mohon agar aku mencurahkan ringgit sebagai korban,
Kerana kekasihku punya benda itu,
Benda yang ku butuh daripada angan-angan,
Benda yang nilainya lebih daripada sang ringgit,

Wahai kekasih,
Sembuhlah semula,
Bercandalah denganku,
Renunglah mataku,
Pulangkan benda itu,
Pulangkanlah segalanya


Kekasih Sedih - 6.24pm, Jalan Liku Bangsar KL

0 ulasan:

penggemar